Kisteherautók – Változtassa át!

  • Közzétéve: 2024. 09. 06.

A kisteherautók nem véletlenül annyira népszerűek a cégek körében. Most, az egyre jobban szabadidős felhasználás irányába elmenő járművek szebbé és dögösebbé tételéhez adunk ötleteket.

Hazánk Európa azon államai közé tartozik, ahol a vállalkozások számos dolgot leírhatnak költségként a kisteherautókkal és a haszonjárművekkel kapcsolatban. Ennek a rendelkezésnek mi is nagyon örülünk. Ezért már korábban többször is körbejártuk a kishaszonjárművek szebbé tételének a témáját. Még az elektromos jövőt képviselő és a sok gyermekbetegséggel küzdő Tesla Cybertruckot is bemutattuk.

Körkép

Az egyre jobban szigorodó európai környezetvédelmi rendelkezések hatására több márka kínálatából is eltűnt a kisteherautó. Ilyen a több évtizede forgalmazott Mitsubishi L200 vagy a Nissannál a Navara. Más kontinenseken, természetesen megjelentek ezeknek az újabb kivitelei. Ennek a változásnak köszönhetően szinte egy kézen megszámolható a mostanában elérhető modellek száma.

Ranger és társa

A Ford az új Rangerrel erősíti a haszongépjármű kínálatát. A zömmel Ausztráliában kifejlesztett típus nagy erőssége, hogy számtalan kivitelben kapható. Ezek különféle terepjárási képességeket és felszereltségi szinteket takarnak. Azaz minden vásárló meg tudja találni a típuson belül azt a példányt, ami a céljainak és a pénztárcájának megfelelő.

A belépő szintet a munkára használt kivitel jelenti, amihez egyszerű felszereltség és fényezetlen lökhárító társul. A csúcsot a 297 lóerős, V6-os benzin motorral szerelt Raptor képviseli, ami terepjárásra, ugratásokra felkészített futóművével és erős motorjával konkurencia nélküli, egyedi jelenség a piacon.   


Ha már a kék ovál szóba került, akkor nem mehetünk el az új Volkswagen Amarok mellett. Ez a típus is Dél-Afrikában készül, azon a gyártósoron, ahol a Ranger. Ugyanis a Ford és a VW közti együttműködésnek ez a típus is a része. Azaz –szinte – a jelvények, a hűtőmaszk és a típusnevek kicserélésével született meg az új VW. Akit ez az információ „megérintett”, azt megnyugtatjuk, hogy a jelvény cserés autógyártás/tervezés (bagde engineering) nem új dolog. Sok évtizedes hagyománya van ennek az autógyártási formának. A legnagyobb alakja a General Motors, aminek azért voltak áldozatai is, lásd a Saab legutolsó időkben lévő kínálatát: átjelvényezett Subarukkal, Chevy-vel és Alfa Romeo dízel motorokkal… Ezért nem volt véletlen a márka 2016-os csődje.  

Amelyek még kaphatók

A dízelmotorjairól híres Isuzu, a D-Maxot forgalmazza itthon, ami más kontinenseken a Mazda kereskedésekben BT50-ként is kapható. A lassan már ikonná váló Hilux, a Toyota eladásait növeli. A SsangYong okosan gyárt autót, mert a Musso kisteherautójukra épül a testes Rexton szabadidő-autójuk is. Ezért a fejlesztési költségek megoszlottak a típusok között.


Amerika kapitány!

A habot a tortán az Egyesült Államokban gyártott kisteherautók jelentik. Ezek egy mérettel nagyobbak, mint a felénk divatos pickup-ok. Ezeket teljes méretűnek hívják, a Ram, – lánykori nevén Dodge Ram – és a Ford F150-es típusoknak már van hazai képviselete és szervize is. A Chevrolet Silverado és a GMC jelvényes testvér modelljéről ez nem mondható el. A Toyota Tundrával és a Nissan Titánnal hasonló a helyzet.

A műfajban a csúcsot a Ram TRX és a F150 Raptor képviseli. Ezek szuper erősek, kiváló terepjárók és jó hangú masinák. Első pillantásra semmi létjogosultságuk nincs a tengerentúli típusoknak a hazai utakon,  mert – a zömében turbós benzinmotorok és a méreteik miatt – itthon nagyon tájidegenek. Akad viszont néhány vonatási célfeladat, amelyekre a nálunk is tökéletesen alkalmasak, és még viszonylag gazdaságos is a működtetésük.    

A jövő

A jövőt a kínai modellek jelenthetik, de azért ide érdemes egy nagy kérdőjelet tenni. Ugyanis ha nincs erős, távolról is jól látható ár előnye a felénk teljesen ismeretlen típusoknak, akkor ennek a területnek a meghódítása nyögve nyelős lesz. Mert a fent említett típusok Európában már sok évtizedes múlttal és jó hírrel rendelkeznek.

A két ág

Mostanság két fő felhasználási területe van a kisteherautóknak. Az utóbbi években a vásárlók jó része leginkább a jó kinézetért, és a szabadidős célokra alkalmasság miatt vásárolják ezeket a modelleket. Az ügyvezetőknek is ideális egy ilyen jármű, amelyet tud családi célokra is használni. A másik területet a melós kivitel jelenti, amit a cégek dolgozói használnak. Pl. áramszolgáltatók, csatornázással, útépítéssel, kertészeti munkákkal foglalkozó vállalkozások.

A lényeg

Miután képbe hoztuk az olvasót a kisteherautó helyzettel, előjövünk a lényeggel. Ez pedig a felniválasztónk. Ebben ki kell választani a márka mellett a pontos típust és motor verziót. Így ha Fiat Fullback, Mercedes X osztály vagy más kisteherautója van, akkor nézhet hozzá keréktárcsákat és persze gumikat is. Ezeket készre szerelve is tudjuk szállítani!

Képek: Ford, Ram, Toyota

F1 – Nemsokára kezdődik a felniháború!
Előző cikk
F1 – Nemsokára kezdődik a felniháború!
Feliratkozom a hírlevélre