Célkeresztben a kishaszonjárművek tuningja – Mercedes Vito

  • Közzétéve: 2024. 06. 06.

Az áruszállítók legjobban felszerelt személyszállító kiviteleit nyugodtan lehet álruhás királyfiknak is hívni, mert némelyik változat ár és kényelem terén versenyre kel az S osztállyal is. Most ezen járműveket és a felnijeiket járjuk körül.


A Mercedes Vitót könnyű beazonosítani, fölötte a testes Sprinter található, alatta pedig a Renault Kangoo átjelvényezett kivitele, a Citan. Az autógyárak nem véletlenül szeretik ezeket a járműveket, mert e nagy példányszámban gyártott típusokról sok „bőrt le tudnak húzni”.

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a belépő szintet az áruszállítók jelentik, ahol hátul „lemez ablakok” találhatók. Ez a verzió igen népszerű a vállalkozások körében. Találhatók még a kínálatban személyszállító kivitelek, sokféle felszereltség szinttel. Készül belőle gyárilag kempingautó is, amit könnyű felismerni a felemelhető vászontetejéről.


A csúcsot ebben a ligában az üzleti célokra készült guruló irodák jelentik, ahol az új típusokból könnyen lehet találni 40-50-60 millióba kerülő példányokat is… Az a vicces a V osztályban, hogy az átlagember nem is sejti, hogy a tehetős nagycsaládosoknak, szállodáknak, üzletembereknek ideális luxusbusz mennyire drága.



Vito történelem

A Vito első szériája 1996-ban lépett színre. Abban követte az elődjét – az MB100-at –, hogy az első kerekeit hajtotta. A következő generációra hét évet kellett várni. Változás nem csak a külsőn látszik, az utód már a hátsó kerekeit hajtotta és kétféle tengelytávval is elérhető volt. Ennek a hajtásmódnak az előnye, hogy kisebb fordulókör érhető el vele. Az Egyesült Királyságban a taxiként előszeretettel használt kivitel négykerék-kormányzást is kapott. Ezért 7,2 méteres körön fordul, ami hihetetlen kicsi érték. Hogy látni lehessen az ötméter körüli taxi zsenialitását, ott a 3,7 méteres Toyota Aygo X, aminek a fordulóköre 9,2 méter.

A harmadik széria 2014-ben érkezett. Itt már három tengelytáv közül lehet választani, a hajtás még mindig hátul történik, de aki biztosra akar menni, az kérheti az összkerék-hajtású verziót is.

A Vito vagyis a V osztály ma is futó generációja iskolapéldája annak, hogy miként kell frissen tartani egy típust, egyben minden vásárlói igényt kielégíteni. Elérhető a teljesen elektromos meghajtású változat is, de aki a régi iskola híve, az a turbódízelt választja. Itt a csúcsot a háromliteres dízel jelenti, 240 lóerővel és 440 Nm-rel. Ez az a kivitel, amivel nem érdemes leállni versenyezni, mert a hathengeres a nagy testet igen jól mozgatja.

A lényeg!

Most térjünk rá a lényegre, azaz arra, hogy miként tudja dögösebbé varázsolni a Mercedes Vitóját vagy a V osztályát.

Az első lépést az jelenti, hogy a kezdőoldalunkra kattint, ahol a felni kereső található. Itt a márka után a típust kell bejelölni, esetünkben ez a 2022-es évjáratú V osztályt, tehát a személyszállító kivitelt. A 239 lóerős változatot választottuk. Ehhez 17, 18 és 19 colos alufelnik érhetők el, és persze a hozzá tartozó gumiabroncsot is meg lehet vásárolni. Lehet válogatni, mert a 19 colos felniből – amire 245 mm széles abroncs kerül – több százat kínálunk!

Fotó: Mercedes-Benz

Górcső alatt a kishaszonjármű felnik – Ford Transit és VW Transporter
Előző cikk
Górcső alatt a kishaszonjármű felnik – Ford Transit és VW Transporter
Következő cikk
Kompromisszumok nélkül – Antera felnik
Kompromisszumok nélkül – Antera felnik
Feliratkozom a hírlevélre