Hiányzó apróságok

  • Közzétéve: 2024. 11. 01.

Akadnak helyzetek, amikor egy apró alkatrész hiánya vagy hibája nagy galibát okoz. Például megakaszt egy kerékcserét vagy egy új felniszett használatát.  

A kicsi, olcsó és fontos alkatrészek közül kezdjük a kevésbé ismerttel, a központosító gyűrűvel. Ezt a legegyszerűbb úgy elképzelni, mint egy szilikon karkőtőt. A tehermentesítő gyűrűnek is hívott műanyag alkatrész sokféle színben érhető el. A lényege nem a szín, hanem a gyűrű külső és belső átmérőjének a mérete.


Ezt az alkatrészt azért találták ki, hogy a belső felülete pontosan illeszkedjen a kerékagyra. A külső pedig a könnyűfém-keréktárcsa belső részérhez passzoljon. Fontos tudnivaló vele kapcsolatban, hogy a központosító gyűrűnek nincs teherviselő szerepe. A funkciója mindössze annyi, hogy mikor felrakják a kereket a helyére, akkor segítse a pontos illeszkedést.

A lényeg

A különféle méretekben és színekben elérhető tehermentesítő gyűrű baráti árú: azaz ellenpontja a Bucci hatmilliós szénszálas felniszettjének. Ennek az alkatrésznek a fontossága akkor tud elefánt nagyságúra nőni, mikor valaki új vagy használt felni garnitúrát vásárol. Ha központosító gyűrűt nem adtak mellé, vagy nem jó a felnin lévő vagy kopott, akkor be kell szerezni az új szettet.

Mi ezekben az apró dolgokban is jók vagyunk. Komoly a raktárkészletünk ezekből, így a megfelelő méret megadása után villámgyorsan postára tudjuk adni a kívánt tehermentesítő gyűrű szettet.

A helyes méret megadásában segíthet a gumis szakember, ha ő nem érhető el, akkor marad a jól bevált tolómérő, amivel meglehet mérni az autó kerékagyának az átmérőjét. A felninél a középfurat belső részét kell mérni. Ugyanis oda fekszik fel a tehermentesítő gyűrű. A felnivel kapcsolatos jelölések, szakkifejezések és a számok közötti eligazodásban sokat segít ez a cikkünk.

Csavarok és anyák

A helyzet hasonló a központosító gyűrűhöz, azzal a különbséggel, hogy a kerékanyák és a kerékcsavarok mibenlétével az autósok nagyrésze képben van. Azaz tudják, hogy micsoda és hol található. Akkor lehet szükség rá, ha szerelés közbeni elveszett. Vagy rájön a kereket felrakó, hogy a csavar vagy az anya menete vagy a csavarfej használhatatlan. A Ford gyárilag problémás kerékcsavarjai sajnos pont ide illenek. A vásárlás oka lehet még, hogy a használtan vagy újonnan megvásárolt alufelni garnitúrához nem passzolnak a régi kötőelemek.


A lényeg, hogy ilyen esetekben is érdemes hozzánk fordulni, mert ezen a téren szintén széles választékkal és szakértéssel állunk a vásárlóink rendelkezésére. A vevők alatt nem csak az autósokat értjük, hanem a gumiszerelőket, felni kereskedőket is, mert nekik is érdemes velünk dolgozniuk.

Fotó: Fondmetal

Színre lép a német alaposság!
Előző cikk
Színre lép a német alaposság!
Következő cikk
Kompromisszumok nélkül – Antera felnik
Kompromisszumok nélkül – Antera felnik
Feliratkozom a hírlevélre