Vasfelni a téli gumihoz?

  • Közzétéve: 2021. 09. 22.

Jó ideje folyik a harc a könnyűfém-keréktárcsa és a régi, jól bevált, de komoly esztétikai problémákkal rendelkező acélfelni között. A küzdelem eldőlni látszik.

Amióta a téli gumit „megtalálták” a gumigyárak - mint komoly bevételi forrást jelentő termék kategóriát - azóta megy az autósoknál a filózás, hogy mire szereltessék a téli gumit.

Az egyik verziót az jelenti, hogy a nyári abroncs helyére megy fel a téli. Ebben a helyzetben problémát jelenthet, hogy a gumisok nem szeretik a „rendszeres” le- és felszerelést, mert sérülhet az abroncs belső széle.

Ez a fajta csere gyakran nem is működik, mert a téli abroncs, általában kisebb belső átmérővel és a vastagabb oldalfallal készül.

A másik változat, hogy a tulajdonos vasfelniket vásárol, és erre szerelteti a téli abroncsot. A harmadik lehetőség, hogy mindkét abroncs jól kinéző, de eltérő méretű könnyfém felnire kerül. Ez a megoldás sokak szemében csak a gazdagoknál működik.

A felsorolt ötletek be is betonozódtak az autó tulajdonosoknál. Az viszont különösen rögzült az autósok fejében, hogy a könnyűfém felni az egy drága dolog. Szerencsére ez tévedés.

Változó világ

Közben teltek az évek, és a felni piac is változott. Az autókat manapság gyárilag már ritkán szerelik acél keréktárcsával és pótkerékkel, szóval a hagyományos vasfelni kiveszőfélben van. Közben az árak is változtak.

A gyári kiegészítők között megvásárolható acél keréktárcsák árai szépen megemelkedtek. Miközben a jóval jobban kinéző alu kivitelek árai csökkentek.

Vasfelni, téli gumira = viszlát!

A helyzetre a megoldást a könnyűfém-keréktárcsa adja, pontosabban az a fajta, amelyet a téli körülményeket figyelembe véve fejlesztettek ki. Direkt a téli gumikra. Ez annyit jelent, hogy a keréktárcsa lakkozása jóval jobban bírja a szennyeződéseket, a hideg-meleg által okozott megpróbáltatásokat, mint a nyári guminál használt változat.

A legfőbb előnye a speciális, direkt a téli gumikhoz készített könnyfém felninek, hogy jóval jobban néz ki, mint az acélból készült társai.

Érdekes módon, abba kevesen gondolnak bele, hogy az acélfelnit időnként le kell drótkefézni vagy drótkorongozni, majd újrafesteni. Ezért a tisztításnál jóval több gondozást igényel, mint az alufelni.

Alufelni kisteherautóra és nyomtáv szélesítők
Előző cikk
Alufelni kisteherautóra és nyomtáv szélesítők
Következő cikk
Fondmetal – Alufelni, Formula-1-es gyökerekkel
Fondmetal – Alufelni, Formula-1-es gyökerekkel
Feliratkozom a hírlevélre