Hankook – Az ismertté válás útja

  • Közzétéve: 2022. 12. 02.

A cím pontosabban: az ismertté válás rögös és munkás útja. Így lehetne jellemezni a sikerekhez vezető utat, amit a koreai gumigyártó bejárt.

A nagy koreai márkákat egy ideje már világszerte a legjobbak között emlegetik, legyen szó elektronikai termékeket gyártókról vagy autómárkákról. A gumigyárak is szépen jönnek fel, most a Kumho előremenetelével nem foglalkozunk, csak a Hankookot vesszük célba. Azt a céget, amelynek egyetlen európai üzeme Rácalmáson található.

A Dunaújváros mellett lévő gyár időnként azzal is bekerült a hírekbe, hogy a dolgozói hangosan kinyilvánították az elégedetlenségüket a fizetésükkel és a munkakörülményekkel kapcsolatban. Erre válaszként a vállalat a sztrájk szervezőit rossz fényben tüntette fel. A szakszervezet pedig előszeretettel osztotta meg a munkáltató kifinomult és kevésbe kifinomult módszereit, amivel az elégedetlen dolgozókat próbálta megtörni, befolyásolni és szétzilálni a munkahelyi szervezkedést. 

A Hankook ma

Világszinten 20 ezer dolgozóval működik a Hankook, amiből a hazai üzemegység 2800-at foglalkoztat. A helyi gyár látja el Európát gumikkal, amely méretéről sokat elmond, hogy a készáru-raktárukban 1,5 millió darab abroncsot is tudnak tárolni. A világ gumigyárainak a rangsorában a hetedik helyen áll a Hankook.

Ami talán a számoknál is fontosabb, ahhoz meg kell ismerni egy fogalmat, ez pedig az első szerelés. Ez annyit jelent, hogy az autógyár futószalagjáról csak néhány fajta abronccsal gördül le az autó. Az első szerelésbe való bekerülés – a presztízs mellett – rendszeres és stabil megrendeléseket is jelent.

És azt is, hogy az autógyár – a gumis cégekkel közösen – az adott típushoz fejleszti az abroncsot. Amikor azt olvassuk a referencia listában, hogy Audi, Porsche, VW és Mercedes, akkor ez igen jól hangzik, és sokakban bizalmat ébreszt. Erre a szintre nem volt könnyű eljutni.

A kezdetek

A sztori 1941-ben indult útjára, a főszereplő pedig Jae Hun Chung, aki megalapította a Chusun Tire Company-t. A cég Hankookra történő átnevezésére egészen 1968-ig kellett várni. A márkanév ismertté tételében sokat segített a versenyzés. A rali mellett leginkább a pályaversenyzésre, azon belül a sportkocsi versenyzésre fókuszáltak. A sporttevékenység a 2000-es évek elején indult útjára, szinte minden kontinensen. Az európai ismertségen nagyon sokat dobott a Német Túrakocsi Mesterek, azaz DTM gumiszállítójává válás. Ez 2011-ben kezdődött, ekkortájt még csak az Audi, BMW és a Mercedes sportosztályával dolgoztak együtt. Később a szériagyártásban is helyet kaptak, ide bekerülni a megfelelő ár mellett leginkább jó munkával és kiváló termékekkel lehetetett.


A Hankook mai helyzetét a németekkel és a hazai gyártókkal történő okos együttműködés eredményezte. Plusz a termékek színvonala és széles skálája, amik a webshopunkban megnézhető és megvásárolható. Felnire szerelve is!  

Divatok hullámain

Az újításra törekvés, azaz az innováció fontos dolog a szakmában, az autóipar jelenlegi helyzetében pedig egyenesen kötelező. Az autógyártás és az autó a legnagyobb átalakulásnak az időszakát éljük. Ezt a gumiknak is le kell követniük.

A szabadidő-autók divathulláma már megágyazott az egyre nehezedő autóknak és a növekvő felni méreteknek. Erre megérkeztek az elektromos autók, amelyeknél akad négytonnás is (GMC Hummer EV). De a testesebb darabok általában két tonna felett található. Ezért a Hankook piacra dobta az iON szériát, amelyet direkt az elektromos autók részére terveztek. Miközben gumi beszállítóvá váltak a Formula-E-ben.


Formula-E gumiabroncsok – A fenntarthatóság jegyében
Előző cikk
Formula-E gumiabroncsok – A fenntarthatóság jegyében
Következő cikk
Tokyo Auto Salon – AMTS a Távol-Keleten
Tokyo Auto Salon – AMTS a Távol-Keleten
Feliratkozom a hírlevélre