Négyévszak és defektmentesség = Biztonság és kényelem

  • Közzétéve: 2024. 07. 26.

Rohamtempóban változik a világ. Aki az egész évben használható gumik témájában „le van ragadva a múltban”, az manapság csak kapkodja a fejét. Alaposan megváltozott ez a terület is.

A témára szakosodott fórumokban jó kis csörtéket és hajnalig tartó vitákat lehet olvasni a négyévszakos gumikkal kapcsolatban. Ezt a területet mi sem hagyhatjuk ki, mivel négyezer fölötti a négyévszakos gumi választékunk. Korábban körbe jártuk a téli és a nyári gumikat. És azt is, hogy miért nem szerencsés téligumival járni nyáron.

Aki gondolkodik a négyévszakosra váltásban, annak csak pár dolgot kell tudnia a közlekedési szokásairól. Ez a fajta abroncs maximálisan ajánlható, ha az autós zömmel városban jár és nem hegyvidéken és dimbes-dombos területen közlekedik. Plusz ha keveset megy évente és nagyobb havazás esetén, le tudja tenni pár napra az autót. Az említett autó használatnál a négyévszakos abroncs kényelmes, gazdaságos és biztonságos választás.

Színre lép a Brigdestone

A négyévszakos gumik terén az úttörőnek a Michelin tekinthető, a franciák pár éve, a CrossClimate típusukkal robbantottak a piacon. Hasonlóan a prémium ligában játszik a japán vetélytársuk. A tatabányai üzemmel rendelkező óriáscég jött ki pár éve a DriveGuard Run-Flat gumijával, amit RFT-vel rövidítenek.



Ez a konstrukció azt tudja, hogy defekt esetén 80 kilométert lehet vele menni, miközben a maximális sebesség elérheti a 80 km/órát. Ez kiváló biztonságérzetet ad, főleg az autópályán defektet kapó autóknál, mert így nem kell megállni és a leállósávban kereket cserélni. Ami statisztikákkal is bizonyítható, hogy a leghalálosabb közlekedési szituáció. Ami jó az egészben, hogy a technológia a gyakorlatban tényleg működik és a kormányzáson alig érezhető a defektes kerékkel történő haladás.

Kimaxolva

A gumiabroncsok fejlődése hihetetlenül felgyorsult az utóbbi években. Az egyik legjobban pörgő terület a négyévszakosoké, a másikat természetesen az elektromos autókra szánt abroncsok jelentik. Érik az áttörés a levegő nélküli gumiknál is, amelyek munkagépekre és a quadokra már elérhetők a kereskedelmi forgalomban. A hagyományos autóknál használható kivitelt, pedig már a valós körülmények között tesztelik.  

A japánok gondoltak egy nagyot és azokra „lőnek” a legfrissebb termékükkel, akiknek a kényelem és a biztonság a legfontosabb. Ehhez még hozzájön a manapság szuperül hangzó fenntarthatóság és a környezetvédelem. Bizonyos körökben ezeket a fogalmakat emlegetve – és hozzátéve a prémium jelzőt – a hallgatót kéjes vágy fogja el, hogy birtokolja az így jellemzett terméket. 

A lényeg, hogy az elektromos autókon is használható a japánok négyévszakos, defektmentes gumiabroncsa. Ami hozza azokat a jellemzőket, amiket ígér.

Fotó: Bridgestone, Michelin

Elektromos autó gumiabroncsok – Lehetetlen küldetés?
Előző cikk
Elektromos autó gumiabroncsok – Lehetetlen küldetés?
Következő cikk
Kisteherautók – Változtassa át!
Kisteherautók – Változtassa át!
Feliratkozom a hírlevélre