A cím az is lehetett volna, hogy megérkeztek a kínálatunkba a koronaékszerek. A legendás olasz felni márka Roberto Biaggióval együtt landolt.
A történet 1991-ben indult, mikor Marco Muzzarelli megalapította az Anterát. Jól jellemzi a márkát az alapító fiának azon megjegyzése, hogy az apja nem öntéssel és fémmegmunkálással foglalkozott, hanem inkább ékszerkészítéssel. Ezzel arra célzott, hogy az általuk készített alufelnik minden részlete aprólékosan kidolgozott, és a késztermék pedig ragyogó. A magas technikai színvonal és a különleges formatervezés párosa tette legendává az Anterát. Az egyik legismertebb darabjuk a Type 109-es, amely 1994-ben elnyerte az év alufelni formatervezési díját.
A jól hangzó márkanév egyébként két latin szóból áll össze, és jól képviseli a felnik üzenetét: az antre az előtte szót takarja, az area pedig a kort. Szóval mindenki előtt járnak. Ezt a haladó szellemet csak 2011-ig sikerült megőrizni, ugyanis ekkor csődbe ment a vállalkozás.
Az új korszak
Stílusosan történt a márka újjáélesztése. Ez tavaly történt, a hely a milánói dizájn hét, azaz a divat és a formatervezés fővárosának egyik lehíresebb rendezvénye. Hogy még nagyobbat üssön a színrelépés, ott mutatták be a márka nagykövetét, Roberto Biaggio-t.
Az olasz focilegenda és a "Kompromisszumok nélkül" céges üzenet párosa, gyorsan elhelyezi a márkát a felni univerzumban. Egyébként minden maradt a régiben, mert a részletekre történő odafigyelés és a szuper igényes formaterv megadja az alaphangot. Természetesen visszahozták az ikonikus három küllős felnit, ami az új Range Roveren is nagyon jól mutat. Az árak mellett a felni méretek is behatárolják a vásárlói kört. Az új korszakban 19 és 24 col között lehet válogatni.
A kínálat
Az exkluzív széria jelenti a csúcsot, amely az A101, az A103, A105, A107 és az A303-as sorozatból áll. Ezekre is jellemző, hogy erős és könnyű aluötvözetből készülnek. A másik jellemzőjük, hogy a felnik hét különböző „színű” felülettel érhetők el.
A háttér
A jelek szerint hosszú életű lesz az új korszak, mert a gyártási és tervezési hátteret a sok felni márkát kínáló G. M. P. Group biztosítja. Ahol a Toyotát és a japán ipart naggyá tevő Lean termelési rendszert használják. A tervezők és a mérnökök a HPE LAB néven futó – új megközelítést alkalmazó – kreatív központban dolgoznak.
Fotó: Antera