A szállásadó szektor is fejlődik, már nem csak az utazóknak, a cicáknak és a kutyusoknak lehet ideiglenes otthont találni, hanem a gumiknak is.
Igen, már létezik a gumihotel, ahol éves díjért, szakszerű körülmények között tárolják abroncsokat vagy a gumi/felni párost. Ha esetleg nem ezt a 21. századi módszert használja, akkor adunk pár használható tanácsot.
Az előjáték
Mielőtt sor kerülne az eltevésre, azt megelőzi egy fontos lépés, amely nagyban befolyásolja a tárolás sikerét. Ha esetleg valami rejtélyes és ezoterikus dologra gondolna, akkor téved: ez a tisztítás.
A leszerelt abroncsot tisztítsa meg, a mintázatból távolítsa el a kavicsokat és a szennyeződéseket. Majd forgassa körbe és nézze át a gumit és ellenőrizze a mintázat mélységét. Ha hibát, esetleg dudort talál vagy a mintamélység az 1,6 milliméter közelében található, akkor érdemes a gumivásárlásban gondolkodni. Amit legegyszerűbb a webáruházunkban megtenni.
A tisztítás és az átnézés után hagyja megszáradni a gumit. Ezután lehet a nejlon zsákba tenni az abroncsot, ennél a pontnál lényeges dolog, hogy a zsák száját hagyja nyitva. Így kisebb az esély a párásodásra.
A felninél hasonló a tisztítási eljárás, ott a felnire rakódott fékbetét port és más szennyeződést kell eltávolítani. Ezért érdemes az alufelnit rendszeresen ápolni, hogy ne a gumi váltás kapkodásában kelljen a vastag, szürkés-fekete lerakódástól megszabadítani. Erre a műveletre a felni ápoló kefét és az erre a célra kifejlesztett, speciális tisztítófolyadékokat érdemes használni.
Ha acél felnin található a téli gumi, akkor több lehet a munka, mert gyakran előfordulhat a rozsdásodás. Amit drótkefézéssel vagy drótkorongozással a legegyszerűbb eltávolítani, ezt követi a festés. Aki nem szeretne ennyi időt szánni a vasfelni karbantartására, az választhatja a télre is ajánlott alufelniket. Ennek az okairól itt tájékozódhat.
A webáruházunkban piros címkével jelöljük a télre is ajánlott alufelniket. Ezek jobban állják a felcsapódó kavicsok, por, hólé, és más szennyeződések okozta terhelést. Ha nem télálló felnit használ, akkor az történik, hogy a felni lakkozása könnyebben sérül. Ezért a felületén apró repedések keletkeznek. Ennek terjedését elősegítik a járdaszegélyekkel, kátyúkkal történő találkozások során szerzett sérülések, karcok és a téli körülmények.
A tárolás
A gumi nélküli felni tárolásánál kulcs adat, hogy soha se érintkezzen a talajjal a lakkozott, külső rész. A gumiknál az oldalára kell írni, hogy a kerék az autó melyik oldaláról szerelték le. Ezért láthatók általában sárga feliratok a gumik külső oldalán, a megfejtésük egyszerű: a BE a bal eleje szavakat jelenti.
Két út létezik a tárolásnál, az egyiket a felnivel együtt eltevés jelenti. Ennél a verziónál az elfektetés és a maximum négy egymásra helyezett gumi/felni a helyes módszer. Vagy a felfüggesztés.
Az abroncs tárolásánál, ennek az ellentéte működik: az állítva tárolás a nyerő, kombinálva a pár havonta történő, 90 fokos elforgatással.
Hőmérséklet és körülmények
Tároláskor kerülni kell a sugárzó hőt kibocsátó dolgokat, tehát például a kazán melletti tárolást. Az ideális hőmérsékletről több adat létezik, amelyek a -5 és +25 °C közötti tartományt takarják. Az olajokkal, zsírokkal és a vegyszerekkel történő érintkezés lerövidíti az abroncsok életét, akár az erős napsugárzás.